صورتجلسه یکصد و سی و دومین جلسه مجمع مدیران اداری و منابع انسانی چاپ فرستادن به ایمیل

باسمه تعالی
جلسه مورخه 17/09/98 راس ساعت 10:00 در محل هتل گسترش به میزبانی گروه صنعتی پارس ساختار با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.
در ابتدائی جلسه دبیر محترم مجمع مدیران اداری و منابع انسانی جناب آقای مهندس نادری ضمن اعلام عدم حضور حاج آقای قاری زاده رئیس محترم مجمع مدیران اداری و منابع انسانی به علت ماموریت کاری، خبر از حضور جناب آقای مهندس علی ابراهیمی مدیر عامل شرکت کارگزاری رسمی طلوع زندگی امن فردا و کارشناس رسمی دادگستری و سخنرانی ایشان در خصوص چالش های بیمه و همچنین آقای طالبی کارشناس اداره کار دادند و فرمودند که در ادامه جلسه آقایان دکتر فتحی معاون محترم روابط کار استان و مهندس علیزاده معاون محترم امور بیمه ای تامین اجتماعی استان هم به جمع ما خواهند پیوست و از سخنان و رهنمودهای این بزرگواران هم مستفیض خواهیم شد.
آقای مهندس ابراهیمی ضمن اظهار تاسف از اینکه متاسفانه بیمه گزار دنبال این هست که حق بیمه کمی پرداخت و شرکت بیمه هم دنبال عدم پرداخت و یا پرداخت کم خسارت می باشد فرمودند که در وهه اول نیازسنجی ریسک های بیمه از اهمیت بسزائی برخودار هست و قبل از عقد قرارداد باید بدانیم که چگونه خسارت خواهیم گرفت و باید کار کارشناسی در این خصوص انجام گیرد.
ایشان در ادامه ضمن تشریح آسیب های شناسائی شده در مرحله صدور بیمه نامه فرمودند که ماده 1 شرایط عمومی آتش سوزی درخواست کتبی مشتری را ملاک قرار می دهد حتی اگر شرکت بیمه بر این اساس عمل ننماید بنابراین هیچ وقت شفاهی درخواست نکنیم و بیمه نامه را به دقت با تمام جزئیات مطالعه کنیم. در انتخاب شرکت بیمه مورد نظر از سامانه رتبه بندی بیمه مرکزی کمک بگیریم تا در لحظه انتخاب آخرین وضعیت شرکت بیمه مورد نظر را کسب کنیم تا  انتخاب اصلح داشته باشیم. به محدودیت های تعریف شده و به عبارتی به فرانشیز و limit ها و ... در بیمه نامه دقت داشته باشیم چون در ظاهر باعث کم شدن حق بیمه می شود و گمراه کننده است ولی در دریافت خسارت با مشکلات عدیده ای مواجه می شویم. در هنگام تنظیم قرارداد به توصیه ها و تکالیف دقت داشته باشیم. کلمه توصیه الزام آور همان تکالیف ماست. تکلیف یعنی باید انجام دهیم ولی توصیه خالی در صورت اجرا خوب هست ولی اگر اجرا نکنیم مشکلی ندارد.
ایشان مشکلات حاصل از کم بیمه شدگی مثل بیمه شدن بر اساس ارزش دفتری و نه بر اساس قیمت تمام شده اشاره و در تهیه بیمه نامه های بی نام مبنای احراز رابطه لیست های بیمه تامین اجتماعی می باشد و شروع اعتبار بیمه نامه با پرداخت حق بیمه رسمیت می یابد مگر اینکه در ابتدا شرط کنیم که نباشد.دقت در موضوع بیمه نامه هم از نکات دیگری بود که ایشان به اهمیت آن در دریافت خسارت اشاره و فرمودند سعی کنید موضوعات را کلی بنویسید.
در پایان به علت استقبال حاضرین از مطالب ارزشمند عنوان شده ایشان، آقای نادری قول تشکیل جلسه اختصاصی با حضور کارشناسان بیمه شرکت های عضو را از ایشان گرفتند.
در ادامه جناب آقای دکتر جلیل نواده اباذر مدیر عامل محترم گروه صنعتی پارس ساختار به همراه دوستان در جلسه حاضر و ضمن پخش تیزر این گروه حاضرین با این گروه صنعتی بیش از پیش آشنا و در جریان آخرین دستاورد های این مجموعه قرار گرفتند. دبیر محترم مجمع ضمن تشکر از زحمات میزبان محترم از مدیر عامل محترم دعوت فرمودند تا سخنان خود را بیان فرمایند.
ایشان منابع انسانی را عامل اساسی پیشرفت شرکتها و سازمانها عنوان نمودند و دغدغه عمده بخش خصوصی را تامین منابع انسانی و جانمائی صحیح آنها عنوان و فرمودند اساس مجموعه زمانی پایدار خواهد بود که حق و حقوق کارکن رعایت شود.
آقای طالبی کارشناس محترم اداره کار هم توضیحات کاملی در خصوص دستورالعمل کارورزی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی دادند و بعلت نداشتن مهارت فارغ التحصیلان ، هدف از آن را انتقال دانش بین کارفرما و کارورز عنوان نمودند. در سه ماه دوره مقدماتی بکارگیری فارغ التحصیلام مشمول قانون کار و تامین اجتماعی نمی باشند و مشمول بیمه مسئولیت مدنی هستند و بعد از پایان دوره مقدماتی مبالغ پرداخت می شود و امکان جذب به ازای دو نفر بیمه شده یک نفر کارورز می باشد.
آقای مهندس غفاری از مسئولین بهداشت حرفه ای استان یکی از موثرترین و مهمترین عامل پیشرفت هر سیستم را منابع انسانی عنوان و فرمودند بدون داشتن منابع انسانی پویا هیچ سازمانی در دنیا نمی تواند موفق باشد و هر سازمانی می خواهد به اهداف عالیه برسد باید منابع انسانی آن از پویایی و شادابی روانی بهره مند باشد. وزارت بهداشت و درمان در این راستا دستورالعمل و راههای را ترسیم نموده است تا راحت به این اهداف برسد. اهمیت موضوع از آنجا مشهود می شود که آمارهای جهانی نشان می دهد در پیشرفته ترین کشورها عدم رعایت موراد ایمنی و بهداشت حرفه ای 4 تا 6 درصد تولید ناخالص یک کشور را به هدر می دهد. میزان بیماری شغلی 8 برابر حوادث شغلی است که  متاسفانه به چشم نمی آید. بیمه مسئولیت نباید نافی حق و حقوق حادثه دیده شود. اگر ما ریالی برای به سازی محیط های شغلی صرف می کنیم حداقل ده برابر برای ما بازگشت سرمایه به دنبال خواهد داشت.
حضار در ادامه پیشنهاد دادند با عنایت به کثرت کبد چرب رد صورت امکان این موضوع هم در آزمایشات بدو استخدام مورد ارزیابی قرار گیرد و همچنین آقای مهدی زاده از سافت فیلم پیشنهاد دادند که تعداد پزشک معتمد برای منطقه بستان آباد خیلی کم هست.
در ادامه آقای محمدرضا آخوند زاده از مشاوران امور مالی و مالیاتی نکاتی را در خصوص قراردادهای پیمانکاری خصوصاً قرارداد پیمانکاری حقیقی تک نفره بیان فرمودند.
آقای دکتر فتحی هم توضیحات جامعی را در حوزه آینده کار و چشم انداز آن بیان و عنوان نمودند که 908 شغل از بین خواهند رفت و در مقابل یک میلیون شغل جدید بوجود خواهد آمد و مشکل پیش رو نداشتن مهارت هست نه کمبود شغل.
ایشان آخرین تغییرات خصوصاً آرا دیوان عدالت اداری در خصوص نحوه محاسبه پایان کار(آخرین حقوق و مزایا مستمر و غیر مستمر)، امکان ورود هیات حل اختلاف به موضوع 4 درصد سخت و زیان آور و ارائه مستندات مالی برای تسویه حساب کارکنان الزامی است.
آقای علیزاده معاونت محترم تامین اجتماعی ، در خصوص رسالت تامین اجتماعی توضیحاتی را ارائه و مشکلات پیش رو این سازمان را مطرح و در نهایت به سوالات حضار پاسخ دادند.
در پایان مدیر محترم هتل گسترش ضمن اشاره به بازسازی این مجموعه آمادگی خود را جهت میزبانی گردشگران ، میهمانی ها و جلسات اعلام و اهمیت صنعت گردشگری را یادآور شدند.


 
دوره آخرین تغییرات قوانین و مقررات و آرا دیوان عدالت اداریدر حوزه روابط کار

دوره آخرین تغییرات قوانین و مقررات و آرا دیوان عدالت اداری در حوزه روابط کار

مدرس : جناب آقای دکتر حاتمی

زمان : روز چهارشنبه مورخه 1401/07/20 ساعت 10 تا 12

مکان : سالن اجتماعات باشگاه ورزشی کارگران واقع در ششگلان - جنب سازمان صنایع

ITM_0017.JPG